Картофени питки



Тези картофени питки на Дани са страхотни - много меки и въздушни. Направо ще изкопирам рецепатата, посочвайки направените от мен промени.


Продукти:

4 1/2 ч.ч. брашно
1/4 ч.ч. захар
1 1/2 ч.л. суха мая
2 1/4 ч.л. сол
1 ч.ч. сварени и намачкани картофи
1 яйце, леко разбито
65  г меко масло
270  мл. вода от картофите*
брашно за поръсване


Картофите се сваряват до омекване, отцеждат се и водата се запазва. В купа се смесват брашното, захарта, солта и маята. Картофите се пюрират добре и се добавят към брашното, заедно с маслото. Водата се разбива с яйцето и се добавя към тестото. Омесва се тесто, което е лепкаво. Поставя се в купа, намазана с мазнина, покрива се с фолио и се оставя за една нощ в хладилник.

На другия ден продължавате :)

Тестото се изсипва върху набрашнена повърхност и се разделя на 12 части. С пръстите на ръцете се разтегля всяка топка на кръг около 12 см. Поставят се върху намазана с мазнина хартия в тава, покриват се с кърпа и се оставят за 2 часа.

Фурната се загрява до 220 градуса. Пекат се за 13-15 минути.


При мен промените: забърках всичко в хлебопекарната на програма месене и втасване, но използвах обикновена вода, а не тази от варенето на картофите. Водата ми беше около 230 милилитра. Вместо краве масло - олио. След втасването директно продължих с процедурата по приготвянето, описана в рецептата, т.е. тестото не втасва в хладилника, а в хлебопекарната и в същия ден оформих питки, които при мен втасваха много по-малко от посоченото време 2 часа, защото тестото не е от хладилника извадено. Поръсих леко с брашно питките. Пекох само 10 минути, защото бяха готови. Покрих с тънка кърпа, за да омекне леко кората.
И аз замразих половината. След като ги извадих от фризера и се размразиха, бяха също толкова вкусни, меки и въздушни!


Коментари

  1. И тук да пиша, че много се радвам :)
    И аз ги правя с вода, защото ги варя необелени и
    както и да са измити ми се струва, че водата не бива :)
    Макар,че ще е по-различна от обикновената :)
    Хубав уикенд, Инче:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, тази рецепта ми е любимата вече за питки! Моите често ме карат да готвя картофи, та ще си заделям малко за направата на тези пухени възглавнички :)
      Прегръдки силни от мен, Дани!

      Изтриване
  2. Инче, точно като пухени възглавнички са! Чудесни и неустоими!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации