Булочки със сладко




Честит първи учебен ден на руските дечица (специално на Леночка), а за нашите - дано ваканционните реформите, за които се говори, останат само неосъществени планове!



Адаптирано оттук >>

Имам една книжка, в която освен кулинарни рецепти, тук-там е разказано нещо и за кухните на народите. В частта, посветена на руската или по-точно съветската, защото книжката е старичка, пише, че в Претория африканци били изправени на съд по обвинение в държавна измяна - възнамерявали да основат "съветска република", а доказатлеството било... една руска готварска книга от ХVІІІ век :)))
Африканска му работа :) /Революционното в старите готварски руски книги единствено е указанието, че супата се поднася едва след печеното/

А в тази руска рецепта за булачки, която ви предлагам, единственото революционно нещо е в стомаха на човек, усещайки миризмата, носеща се от фурната.



Продукти:
1 чаена лъжичка суха мая
1 супена лъжица захар
1/2 чаена чаша прясно мляко или вода
1 яйце (опция)
100 грама краве масло
около 2 и 1/2 чаени чаши брашно или колкото за меко, нелепнещо тесто

конфитюр (при мен от сини сливи)

яйце или прясно мляко за намазване




Маята и захарта се заливат с топлото мляко, разбъркват се и се оставят за 15 минути на топло. После се прибавят и останалите продукти, но без конфитюра и се замесва меко тесто, което не трябва да лепне по пръстите. Оставя се да втаса на топло докато увеличи двойно обема си, след което се късат топчета с големина на пинг-понг. Всяко топче се разточва като диск и с помощта на чашка, чийто диаметър е по-малък от този на тестения диск, се отрязва кръгче. Върху кръгчето се завърта отделения тестен "пръстен", така че да се получи нещо като кратерче. Нагледно много добре е представено тук >>.
В образувалата се дупчица се поставя от сладкото, а самите "кифлички" се намазват с яйце или прясно мляко (аз с прясно мляко). Не съм чакала да втасват. Пекат се върху хартия за печене в предварително загрята фурна на 180-200 С докато порозовеят.


Освен сладка, може да използвате и солена плънка, като при мен тя е просто от сирене и бадем, а също така "тестеният пръстен", може да го завъртите като детелинка и да се бодне някоя ядка, да се посипе с кристална захар...



...или просто да да си направите кифлички със сиренце :)))



Та колкото булочки в устата,
толкова шестици ще потропат на вратата :)))

Това е препратка към една моя "леля", която сутин колкото наденички изяждала, с толкова шестици се връщала от училище в бележника (не е дебела и е много интелигентна, ама последното надали има връзка с наденичките, които е излапала преди много години :))

Имайте предвид, че тестото не е особено сладко и идеално се допълва с конфитюра. Освен това тези булочки не са точно козуначени, а по-скоро крайният резултат е нещо, ала не съвсем, като курабийки със сладко.
Малкият опустоши тези със сирене, сливовият конфитюр му бил киселичък :blink:

Коментари

  1. Ина, чудни са станали!
    Идеални за детско парти!
    Много ми харесаха!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  2. Русанка, благодаря :)
    Малко произшествие имахме с тези булочки, предпазителят изключил, а аз си мислех, че е спрял токът и си чакам да дойде... по едно време се сетих да проверя осветлението на стълбището и чак тогава ми светна :)))

    Приятна и усмихната вечер :)

    ОтговорИзтриване
  3. Какъв е богат и пухкави! Спектакъл Besitos!

    (Qué rico y que esponjoso parece!
    Espectacular
    Besitos!!!)

    ОтговорИзтриване
  4. Que maravilla Fedora, además me viene muy bien para mi mermelada.
    Gracias guapa.

    ОтговорИзтриване
  5. que cosa tan bonita, esto es una maravilla. Te han quedado divinos. Saludos

    ОтговорИзтриване
  6. Como siempre, excelente tu receta!!!
    Es que siempre me quedo maravillada con tus posts....
    Besos Fedora!

    ОтговорИзтриване
  7. И на мен ми замирисаха прекрасно, особено със сладкото от сливи /на мен не ми е кисело:)/
    Ина, прави ми впечатление, че ползваш маргарин.
    Би ли ми казала какъв?
    Аз почти не ползвам, само по Коледа Зори ме ориентира за един и правих
    коледните си сладки, но той е на калъп:)
    Поздрави и уханна вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Ина, пак се усмихнах от твоята история - каква ти революция с руска готварска книга :)! Иначе, като бяхме малки, живяхме няколко години в Моска и имаше малка опасност да започна да уча първи клас там. Това, което ме ужасяваше най-много не беше езика или нещо друго, а кафявите кордели и цвят на униформата. За мен този цвят по него време беше висша форма на насилие. Като го видях пак си припомних. Няма обяснение кое може да потресе едно дете издъно :). Иначе много красиви са тези булачки. Записвам си рецептата. Поздрави и приятни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Бива ли така! Сега ще трябва да ги направя, толкова вкусно изглеждат. Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Хихихих, русофилското /или руска кръв по-скоро, може би...не знам :)))/ зове ли, зове, да им е честит деня на дечицата, а и да помислим за нашите, че не им остана много ваканция.
    Вкусно предложение, Ина, и това е от многото неща, които не съм нито правила нито опитвала, уви, но пък ти успяваш да ме изкушиш да пробвам, толкова вкусни са рецептите, които представяш!

    Прегръдка и пожелания за хубава вечер :)

    ОтговорИзтриване
  11. Те русначетата разреждат едно малко с едно голямо което на български наричаме основно блюдо с предястие XD
    Мамо, направи нещо без мляко... ):
    Навитак съм на кашони накиснати с вода пред това, а и четох, че имало вътре цезии с период на разпад 50 години в организма...

    ОтговорИзтриване
  12. ces biscuits sont magnifiques et joliment présentés, j'aime beaucoup le fourrage à base de jam de pruneaux
    bonne soirée

    ОтговорИзтриване
  13. María Alonso, Gloria, jose manuel, Juana, Fimère, thank you for the kind words! :)
    All the best!

    Дани, казвала съм, че слиловият и кайсиевият мармалад, конфитюр и все такива там... са ми любими, но явно вкусовете не са се предали по наследство :)))
    О, а за маргарина, признавам, че повече ползвам олио (особено в кексчета, чувала съм, че маргаринът не бил за препоръчване), но в случая прибегнах до Белла. Предпочитам краве масло, но не от българските (за съжаление) не мога да уцеля такова, което да ми харесва - все нещо ми намирисват на старо.

    Станимира, хубаво е, че ти се е разминало с униформата и корделите, макар че последните хич не бих ги отказала по онова време :)))

    Кате, дано да ви харесат, но пак повтарям, че тестото не е сладко, така че, ако харесвате повече сладичко, трябва да се предвиди повече захар.
    Благодаря ти :)

    Иве, ама си само за детектив, значи :)))
    От сега ти казвам, че малкият самодив :)))няма да е доволен, особено ако не си пада по курабийки.

    Дръпи, опасявам се, че с цезия ще вземеш да влезеш "в релси", тъй че ще се ориентирам към нещо друго (Тургенева рецепта за основно дали ще ти допадне? Хм, забравих, нещо ала Достоевски трябва да е за теб ("едно време" нали все ме караше да ходя да го чета :)))

    Благодаря ви :)
    С пожелание за повече слънце и ведро настроение :)

    ОтговорИзтриване
  14. ciao fedora auguro anch'io ai vostri bambini un buon anno scolastico, con questi tuoi dolci tutto è più buono...anche la scuola
    a presto

    ОтговорИзтриване
  15. Çok güzel ve leziz olmuş ellerinize sağlık.Bende deneyeceğim.

    Saygılar.

    ОтговорИзтриване
  16. che fanastisci questi biscottini, sembrano bellissimi e molto buoni.adatti per un thè!

    ОтговорИзтриване
  17. Мамо, ще обмисля предложението ти за концерт по желание, а междувременно може да ми изпържиш едни яйца, без да ги разбъркваш и с червен пипер... мда, тук трябва да се намеси сладко (прясно) зеле със свинско или заешко и непременно да пуши докато ми го сервираш... Обичам когато месцето се отдръпва от костите и подсказва, че е сочно и добре опечено... и да смуча костите после...

    ОтговорИзтриване
  18. Ина тези булочки така ме подмамват от екрана....
    Непременно ще ги изпробвам в първите по-хладни дни на Септември!!!
    Хубав месец ти желая!

    ОтговорИзтриване
  19. Благодаря ви :)
    Слънчев и изпълнен с много приятни емоции уикенд ви желая :)

    ОтговорИзтриване
  20. Ciao Fedora felice di fare la tua conoscenza. Complimenti per questi biscotti e per il tuo blog, ricco di ricette molto interessanti. Ciao Daniela.

    ОтговорИзтриване
  21. Мммм, толкова са пуФкави и с това сладко от сини сливи - просто си представям колко са вкусни. Ще се пробват ;)

    ОтговорИзтриване
  22. Благодаря, Ели :)
    Чакам рецепти от Люксембург :)))

    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  23. Тези кифлички ще ми станат любими :) Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации