Овесени ядки с карамелизирани банани


Приключихме с морето и планината и отново сме в градска обстановка. Успяхме да покажем и Царевец на малкия. Много му хареса. Беше първи, когато ставаше въпрос за катерене по баирите.
На морето закачихме и периода с големите вихрушки. Добре ни обрули вятърът.



Прегледах и на мама тефтера с рецепти. Задрасканите са мое дело. На младини съм се изявявала като голям художник :)) или редактор ;)


Тук трябва да се похваля :)) с първата си публикация в българско кулинарно списание и то не е какво да е, а Good Food. Доста се затрудних с откриването му на морето, та се наложи да поръчам по телефона да ми го купят. 


Предполагам, мнозина доста са експериментирали и експлоатирали темата "Овесени ядки" , но не пречи и аз да добавя нещо, пък било то и познато за тях. Тази рецепта не е кой знае какво откъм приготовление, нито пък е върхът откъм оригиналност, но пък е вече нещо много любимо за мен. Бях позабравила овесените ядки, но някъде в блоговете отново ги срещнах и реших, че трябва да си спретна една следобедна закуска с тях. Обикновено ги варя в прясно мляко, добавям мед и поръсвам с канела и ги оставям да поемат съвсем течността, но този път реших да изменя това-онова. Много приятно се получи.

Точни мерки няма, тъй като всеки може да си го приготви според вкуса си, както по отношение на сладост, така и гъстота.

Продукти:
овесени ядки със стафиди (може и с ядки)
мед
захар
банан
канела
течна сладкарска сметана


Овесените ядки със стафидите накисваме във вряла вода за 15 минути. Отцеждаме водата и добавяме малко течна сметана. Овкусяваме с 1 чаена лъжичка мед, а може и без нея, ако не харесвате особено сладките нещица, тъй като бананите са карамелизирани и придават сладост. В съд карамелизираме 1-2 супени лъжици захар, добавяме нарязан на парченца банан и около 1 супена лъжица краве масло. Поставяме банана върху овесените ядки и поръсваме отгоре с канела.


Както казах, може и ядки да добавите - изпечени, карамелизирани или сурови, но съвсем калоричничко ще стане, но какво пък...


Коментари

  1. bellissime foto di altri posti e sembra di altri tempi!

    ОтговорИзтриване
  2. Поздравления за публикацията :)
    Нещо спрях да го купувам, защото нямам вече място от всякакъв
    вид литература !
    Жалко, че е свършила почивката, но ...
    Сега усещам как те сърбят ръцете :)
    Прегръдка, Инче и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря, Дани!
    Аз не купувам никакви периодични печатни издания (предпочитам да следя интернет версиите), но ми подшушнаха, че има нещо мое в този брой на списанието.
    Хубава и на теб :)

    ОтговорИзтриване
  4. Честита публикация!Пожелавам и следващи такива.А това с бананчето изглежда чудно-какъв гланц си му докарала-неустоим е....
    Хубава вечер,Инче!

    ОтговорИзтриване
  5. Живе, благодаря, но надали ще имам и други :))
    Хубава вечер и на теб :)

    ОтговорИзтриване
  6. Инче, честито за публикацията! Със сигурност ще има още много такива, снимките ти са много красиви! А за днешната рецепта те поздравявам, защото овесени ядки не обичам, но в този вариант бих ги хапнала! Снимките като страница от кулинарна книга са много готини - готови за тираж:)!

    ОтговорИзтриване
  7. Ина,честито!Рецептите и снимките ти са чудесни и е чудесно да ги види човек в прекрасното списание !Обичам овесени ядки и съм сигурна, че и в този вариант много ще ми харесат!

    ОтговорИзтриване
  8. Инчее, само толкова ли ще ни покажеш от морските снимки, а от Царевец? За голямото брулене ти вярвам и нас ни обрули :)))
    Поздравления за публикацията ти в списанието и ти пожелавам още много, определено имаш какво да покажеш и да ни научиш!
    А тези ядки с карамелизиран банан изглеждат много вкусни, сигурно така бих ги хапнала и аз ( не обичам овесени ядки, освен в определени рецепти)!
    Прегръдки и добре завърнала се!

    ОтговорИзтриване
  9. http://www.laymark.com/l/m/m016.gif
    http://www.laymark.com/l/m/m175.gif
    Мамо, де те отвя вихъра? Да ти припомня ли да снимаш за панорамки ^^

    ОтговорИзтриване
  10. Честита публикация! Браво! А рецептата е много сочна !Чудесни снимки , както винаги!

    ОтговорИзтриване
  11. Федорска,
    1. Аз съм супер горда с теб, още повече се гордея, че до теб съм се намърдала и аз, дето има още много хляб да изям, докато те стигна в кулинарно отношение, но затова пък имам време да се уча;) Нека се множат публикациите ти и скоро във всички периодични издания да те виждаме.
    2. И аз така с овесените ядки, напоследък ги преоткривам, ама не ги фотографирам нещо;) Ще опитам и тази комбинация, звучи наистина любимо;)
    3. За отпуската- кофти че е приключила, но пак ще дойде. Имя -няма година и пак ще ни направиш една убийствена снимка в бяло и море;)!!!
    Хайде спорна нова седмица и чакаме още и всякакви снимки;)

    ОтговорИзтриване
  12. Добре завърнала се,Ина!
    Чудесни бананчета!И честита публикация!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Честита публикация, Инче! Пожелавам ти гостувания в още много списания! Рецептата е много вкусна и ароматна! А почивката, макар и издухана от торнадото сигурно е била невероятна!
    Сърдечни поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  14. Харесва ми атмосферата в снимките, особено излющената повърхност на масата и стария "архив" с рецепти... А тази карамелено-бананова интерпретация изглежда наистина вкусна :-)

    ОтговорИзтриване
  15. Ами и аз да кажа, честита ти медийна изява! Тия ядки са само за мен, почитател съм и не мога да повярвам как изглежда мамината тетрадка, досущ като на моята майка, че и почерка почти еднакъв със също така задраскани рецепти, някой път ще я снимам, няма такова съвпадение! Както винаги страхотни снимки, поздравче!

    ОтговорИзтриване
  16. Бонбонбче, благодаря ти :)
    Овесените ядки са хубаво нещо, стига да са приготвени добре - т.е. да са с нещо млечно хахаха

    Бети, благодаря :)
    Хубава нова седмица :)

    Eвчик, разбира се, че имам още много снимки. Реших, че не бива да се прекалява със снимките, тъй като за пореден път установявам колко е трудно да се зареди страница с наблъскани "огромни" фотоси, ако интерентетът е "хотелски". Колкото пъти влизах да погледна какво сте творили, толкова пъти се отказвах на 5 минутата. Връщането към ерата с телефонните модеми не ми никак по вкуса на нервите :))
    Благодаря ти :)

    Дръпи, сега като каза... ама вЕрно!!! Аз наистина забравих, че можеше да изфраскам някоя панорама, пък било то и нескопосана. Жалко, защото моше да се получат добри снимки с огромните разбиващи се морски вълни в скалите и морския фар.

    Траянче, благодаря ти :)

    Мъхче, застреля ме с това "горда" :)) Да, така е, до тебе съм, само че не мисля, че имаш да ме гониш кулинарно, не знам защо си останала с такова впечатление. Аз май ще трябва да те гоня... ако не за друго, то поне за фотото :))
    Хубава седмица и на теб :)

    Роси, добре заварила :)
    БЛагодаря :)

    Роси, за теб си мислех няколко пъти, особено, когато виждах едни кошери и духало за опушване на пчелите :))
    Хубава седмица и от мен :)

    Дени, за тази маса хората ме обявиха за луда :)) Народът търси нещо ново, а аз нещо овехтяло и почти разпадащо се :))
    Благодаря :)

    Линч, благодаря :)
    Вярвам ти за тетрадката и за почерка. По времето на социализма са имали, доколкото съм разбрала правилно, краснопис и всички трябвало да се вместват в един и същ модел.
    Хубав понеделник от мен :)

    ОтговорИзтриване
  17. Ина, чудесна идея за закуска. Много обичам овесени ядки, та ще си я запазя за пробване. Честита първа публикация, желая ти още много гостувания! :)
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  18. Инче, здравей скъпа!
    Липсваше ми, но се израдвах на публикацията в списанието!
    Имам го!
    Айде сега, след хубавата почивка, отново на тръстиката:)
    Предложението ти е страхотно, а снимките невероятно красиви!
    Пожелавам ти успешна и лека нова седмица:)
    Целувки*)

    ОтговорИзтриване
  19. Мира, Кате,
    благодаря ви :)
    Целувки и от мен :)

    ОтговорИзтриване
  20. Честита публикация ,Инче ! Виждам ,че и други са се влюбили в нахапаната соленка :) не само аз :) ! Морската снимка в убиец ! Страхотна ! Не съм по овесените ядки ,но пък твоето предложение гарнирано с прекрасни снимки ми хареса !
    Хубава нова седмица ,Ина ! Прегръдки за добре дошла !

    ОтговорИзтриване
  21. От чисто егоистични причини се радвам, че пак си тук - обичам да чета блога ти! Мнооого са ти хубави и снимките и рецептата! А иначе аз понеже си купувам от време на време Good Food, та този път уцелих точно броя с твоята и на Мъх публикации - много се изкефих! Браво, момичета! Айде оттук нататък все повече публикации (-:

    ОтговорИзтриване
  22. Ина, толкова ми липсвашее! :)) Но пък се надявам, че си си отпочинала и събрала много приятни емоции. Честита медийна изява ! :) Красивите ти творения определено го заслужават.
    Рецептата определено ми събуди любопитството, защото търсех нещо подобно "енергийно", че напоследък съм доста 'изчерпана'...време е да преоткрия овесените ядки. Благодаря за предложението!

    ОтговорИзтриване
  23. "Моше" може или можеше значи, значиииииии....
    Я, вдъхновителката ми на теми е писала ^^

    ОтговорИзтриване
  24. Честита публикация и от мен!
    Напълно заслужено, чудесни предложения и красиво поднесени за нас читателите!
    Харесвам овесени ядки и всичко приготвено с тях!А снимките са невероятни!Дерзай:)

    ОтговорИзтриване
  25. Благодаря ви момичета и ... момчета :)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации