Марципанови сладки


Не бих използвала вече такава глазура, никога не съм я харесвала, но си казах, че ще следвам оригинала. Е, сгреших, не ми е по вкуса. По-добре просто поръсване с пудра захар или леко шоколад да се наръси, но разни хора - разни вкусове.

Спанакът, който използвах, за да оцветя марципановата маса, е твърде малко и въобще не променя вкуса му, но не и задължително да се оцветява в зелено, може да е с какао или да се остави както си е.

Сладките си ги ядох само аз :))) Моите не ми ги одобриха, особено голямо съмнение изразиха относно зелено нещо отвътре :)))

Трябваше да ги направя - харесаха ми още като ги видях, просто откъм визия ми допаднаха, а и Мери (Maria Miteva-Christou
) във фейса ми сподели, че ги е правила и са много вкусни, та и аз да не остана по-назад :))



Продукти:
тесто:
250 грама брашно
2 чаени лъжички канела
80 грама пудра захар
100 грама краве масло
1 жълтък
1 яйце

пълнеж:
450 грама сурова марципанова маса
20 грама смлян шам-фъстък
/опция за оцветяване в зелено
2 топчета замразен спанак на Bonduelle  
30 грама краве масло - за да оцветим марципановата паста в зелено, защото само с шам-фъстък няма начин да стане, а боя не искам да използвам/

1 белтък за намазване на тестото

глазура:
50 грама пудра захар
2 супени лъжици ром


Разбиваме кравето масло с пудрата захар, след което добавяме яйцето и жълтъка. Разбиваме. Прибавяме пресятото брашно и канелата, замесваме тесто, което завиваме в свежо фолио и оставяме да престои около 2 часа в хладилник.
В малко вода и краве масло задушаваме спанака за около 10 минути. Оставяме  сместа да се охлади, след което през марля отцеждаме излишната течност, а отделения спанак прибавяме към марципановата маса и шам-фъстъка. Пасираме.
От сместа оформяме 3 фитила с дължина около 30 сантиметра.

Охладеното тесто разделяме на 3 части, всяка от които разточваме на кора с дължина около 30 сантиметра и ширина, достатъчна да завие веднъж оформените марципанови фитили. Намазваме корите с белтък. Поставяме фитил и го завиваме в една от разточените кори. 
Поставяме с шева надолу върху тава, покрита с хартия за печене. Печем в предварително загрята фурна на 180С за 20-25 минути.
След като се изпекат сладките, изваждаме ги от фурната и ги оставяме да се охладят, след което намазваме с глазурата, получена чрез смесването на пудрата захар и рома. По желание поръсваме с шам-фъстък.

Нарязваме фитилите.

Коментари

  1. Нарочно ги критикуваш, за да си ги ядеш сама :)!
    Весели празници, Инче! Бъдете здрави цялото семейство!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хахаха Как ме разкри :))
      Весели празници и на вас, Ванче :)

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации