X сладки (сицилиански сладки със сушени плодове)


Продължаваме със сладките - аз нали имам поставена задача да осигуря сладките за следващата седмица на партито на дечурлигата, та съм запретнала ръкави. Иска ми се да са нещо по-различно. Спрях се на тези, защото ми харесаха и като форма, и като съставки. Няма начин да накарам малкия да опита сушени плодове, но от тези сладки снощи си хапна. Даже искаше още два пъти, казвайки ми "Мамо, дай едно Х" :)) 




(1 чаена чаша = 240 милилитра)

Продукти:
180 грама краве масло
1/2 чаена чаша захар
2 яйца
1 супена лъжица бял ром 
1/2 чаена лъжичка бакпулвер
2 и 2/3 чаени чаши брашно
1 ч.л. захаросани смлени портокалови корички или настъргана портокалова кора (по желание)
ванилия
щипка сол
пудра захар за поръсване

Пълнеж:
1/2 чаена чаша орехи
5 сушени смокини (не от твърдите. Има едни меки, по-скъпи са, но са по-подходящи за тези сладки)
1/4 чаена чаша стафиди
1/4 чаена чаша сушени кайсии (меки)
1 чаена лъжичка канела
1/4 чаена чаша захар
2 супени лъжици кайсиево сладко


Продуктите за пълнежа се слагат в блендер, смокините и кайсиите предварително се нарязват на по-дребни парченца, и се смилат заедно, така че орехите да се смелят на по-едри парченца.

Тестото се приготвя като маслото се разбива със захарта, прибавя се едното яйце и се разбива, докато се усвои и после се добавя и второто яйце.  Прибавяме и рома, ванилията и портокаловите корички. В купа смесваме брашното и бакпулвера. Добавяме ги към яйчено-маслената смес и замесваме на меко, нелепнещо тесто, което разточваме върху леко набрашнена повърхност на кора с дебелина около 0,6 - 0,8 см. С част от  плодовата смес оформяме руло с дебелина около 1-1,5 см или колкото прецените (ако са по-дебели, ще има повече плодов пълнеж в сладките), което поставяме в единия край на тестото. Плодовото руло се завива веднъж в тестената кора и се изрязва от останалата тестена част. Полученото тестено руло с плодов пълнеж се нарязва на парчета с дължина около 7 см. или по желание.  Парчетата се рязват с остър нож от двата края и се оформят така, че да се получи нещо като буквата Х. По същия начин процедираме и с останалата част от тестото и плодовия пълнеж. Редим сладките на разстояние около 2 см. една от друга в предварително загрята фурна на 170 С за коло 5 минути, после се намалява на 160С и пекат докато отдолу леко станат зластисти. Не съм засичала време, посто ги хвърлях по едно око от време на време. Готовите сладки се поръсват с пудра захар. След като изстинат се съхраняват в полиетиленов плик.
Изчакайте ги поне 1-2 часа преди да ги хапнете. Определено са по-вкусни, ако леко се изчакат.


Тъй като ми остана част от тестото, а не м и се занивамаше пак да меля в блендер още орехи и плодове (вече го бях измила, подсушила и прибрала), останала част напълних с настъргана ябълка, смесена с 1 супена лъжица трохи от сухар, 2 супени лъжици захар и 1 чаена лъжичка канела. Получените рулца не резнах като Х, а ги оставих така. Много приятни се получиха. Сочно приятни, дори още като топлички :))



37 коментара:

  1. Инче, страхотна презентация!!! Много интересни сладки, много, ама много ми харесват! Снимките, поста, всичко е прекрасно! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Абе не ям , не ям сладко, ама като ти посетя хубавото местенце, всичко ми се прияжда!
    Страхотна си Федорче, много са интересни сладките:)
    Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
  3. Бонбонче, Кате, благодаря ви :)
    Бонибончо, определено са доста приятни, макар и да не са ми №1 в класацията по сладки :))

    Кате, за теб трябва да се измислят едни пържолени сладки :))

    Хубава неделна вечер, дами :)

    ОтговорИзтриване
  4. Ех, че интересни! Изглеждат супер!

    ОтговорИзтриване
  5. Леле, Инче,
    страхотни са и много интересни!
    Браво, много ми харесаха!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Инче, чудесни са :)
    И оригинално поднесени!
    Дечурлигата ще ги харесат със сигурност!
    Прегръдка и спорна подготовка!

    ОтговорИзтриване
  7. То и аз като Катето предпочитам солено, но на такива сладки как да устоиш, по дяво... добре де, ангелите...са ми слаби :D
    Имайте милост бе хорааа, ами не всички имат достъп до кухня :( къде да търся сега по магазините такива неща, а?

    ОтговорИзтриване
  8. Траяна, Роси, благодаря ви :)

    Дани, надявам се, че ги харесат и останалите :))
    Пък и има нещо полезно, за разлика от болшинството сладки.
    Благодаря ти :)

    Иве, че това с достъпа до кухнята за яд ли е, бре :))
    Аз се мъча да набутам моя в нея, ама нещо не ми се получава :))

    Хубва вечер ви жалая :)

    ОтговорИзтриване
  9. Прати ми една насам моля те! Тези са едни от любимите ми сладки (а аз рядко правя). Много харесвам коледните десерти и сладки със сушени плодове.
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  10. Инче, страхотни са тези Х-чета :)
    Ще ми се да ги направя и аз :) ще потърся време :)
    Прегръдка и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  11. Инче, много оригинални и вкусни "Х". Децата на партито ще са много доволни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. jose manuel, thanks :)

    Мария, щом само една ти стига, добре си :))
    Благодаря :)

    Зори, аз вчера бях като скапана след работа. Позяпах тв 30 минути или по-точно дремах 30 минути и запретнах ръкави, макар никак да не ми бе до сладки - сърцето ми тупкаше адски учестено - заслужавам медал :)))
    Благодаря! :)
    Хубава седмица и на теб!

    Усмивке, дано, дано, че какво по-голямо щастие е да видиш доволни детски усмивки (разбира се, и на собственото си диване :))
    Лека вечер ти желая :)

    ОтговорИзтриване
  13. Спри се бе Федорка, то бива бива вкусотии и красоти ... спри се, каква фурия си, кога успяваш ти се чудя! Много изкусителни изглеждат хиксчетата :) Взимам си едно виртуално и отивам да спя :)
    Прегръдки и хубав понеделник :)

    ОтговорИзтриване
  14. Да ти кажа, Евчик, аз не се чудя - снощи малкият помагаше - този път повече помага, отколкото да пречи. Е, вярно, че слагаше само отмерените продукти, но пак е нещо :))
    Хубав и на теб, Евчик! :)
    Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  15. Е, Федорска,
    ще ни побъркаш вече;-)
    Всеки ден нови!
    Тия изглеждат много добре, особеном отвътре;-)
    Айде да видим какво още ще сътвориш за детския купон;-)

    Хубава седмица засега, иначе чакам следващите :-)

    ОтговорИзтриване
  16. Que ricas lucen las galletas una verdadera exquisitéz.Buenos augurios en navidad Fedora muchas bendiciones,paz y amor,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  17. Хахах, няма, аз съм милостива и справедлива :)))
    Планувала съм на Лети френските бисквитки, меденките под формата на шоколад на Ди, и още 2 вида, но не знам дали ще смогна. Ще почна от най-лесните :))

    Хубава и на теб :)

    ОтговорИзтриване
  18. Фeдораm спасибо за такой интересный рецептm еще ни разу такое печенье не готовила. Очень необычно, красиво и аппетитно.

    ОтговорИзтриване
  19. Ин, ти си машина, толкова много сладки, приказка! Всичките ти бисквити и сладки са великолепни, даже си имам едни фаворити! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  20. Прекрасно изглеждат! Поздрави и приятна последна седмица ореди Коледа!

    ОтговорИзтриване
  21. Очарована съм от това предложение, Ина!
    Много ми допада и както винаги - великолепно изпълнени и представени.
    Ако остане време, ми се иска да ги направя, благодаря за споделеното вълшебство.
    Сърдечни поздрави и щастливи празници, Диана

    ОтговорИзтриване
  22. Юлия, спасибо :)

    Лин, благодаря :) Роботче направо :))
    Усмивки :)

    Мира, благодаря!
    Хубава седмица и на теб :)

    Ди, благодаря!
    Много празнично настроение ти желая :)

    ОтговорИзтриване
  23. Querida Fedora, tus galletas son maravillosas!!!
    queria desearte una muy feliz navidad amiga!!!!!
    besitos!

    ОтговорИзтриване
  24. Fedora,
    Esses biscoitos ficaram lindos e muito apetitosos : )

    Ja agora aproveito para desejar os votos de um Feliz Natal para ti e toda a tua família, e um Bom Ano de 2012.

    Catarina!

    ОтговорИзтриване
  25. Страхотни са!!! Аз ги чета вече за трети път и вече съм сигурна че ще ги приготвя за Kоледа :). Благодаря за чудесната идея !
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  26. Ох,че са вкусниииии,искам и аз на детското партиии!Плънката ми е много на сърце,и формичката е идейна,направо са истинско бижу!
    Пожелавам хубаво тържество и весели празници,Инче!

    ОтговорИзтриване
  27. Sono molto belli con questa forma
    ciao
    Felici feste

    ОтговорИзтриване
  28. Unas galletas fantásticas!
    Que pases una Feliz Navidad.

    Besos

    ОтговорИзтриване
  29. Инче, от няколко дни съм им хвърлила око на тези Х-ове! Дали случайно не е останал някой срамежлив?
    Изглеждат ми толкова вкуснички и така ме съблазняват...

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  30. Уникарно изпълнение ,страхотно изглеждат,красота!
    Поздрави и хубави празници!

    ОтговорИзтриване
  31. Пак уникално вкусно предложение, Ина!!! Не мога да откъсна очи от снимките ти - и категорично не мога да реша - плънката ли ме изкушава повече, или фантастичното тесто :))

    Весели празници ти желая!!

    ОтговорИзтриване
  32. Наистина интересна рецепта.И толкова аромат лъха от тях....страхотни са!
    Приятен ден,Федорче!

    ОтговорИзтриване

 

Find us on Facebook

Последователи

Translate

Моят списък с блогове