Лучена торта с жито


Адски ми се спи, нали се сещате защо?! Директно към рецептата.

(1 чаена чаша = 240 милилитра)


Продукти:
1 чаена чаша грухано жито
(препоръчвам "Крина", защото бързо се сварява и зърната са цели)
4 яйца
120 грама моцарела
150 грама пушен кашкавал
2 големи връзки зелен лук (около 10 стръка, може и повече :)))
1 връзка магданоз
1 връзка копър
черен пипер
1 чаена лъжичка сол или на вкус
олио за запържване или задушаване на лука
краве масло за намасляване на тавата
галета


Сваряваме житото, но внимаваме да не се разкашка. Отцеждаме го и го оставяме да изстине. Осоляваме на вкус. Запържваме  в малко олио или задушете нарязания зелен лук и го прибавяме към житото. Добавяме и нарязаните магданоз и копър, настърганите моцарела и пушен кашкавал. Към напълно изстиналата смес добавяме и яйцата. Разбъркваме добре. Ако желаете може и черен пипер да добавите.


Намасляваме обилно с краве масло тавичка с диаметър около 18 сантиметра. На дъното поставяме хартия за печене и нея намасляваме. Поръсваме с галета дъното и стените. Изсипваме сместа в тавичката и печем в предварително загрята фурна на 180С за около 45 минути. Готовата солена торта оставяме да поизстине за около 30 минути във формата, след което я обръщаме в подходящ съд за сервиране.


Забележка: Ползвайте задължително хартия за печене, защото колкото и добре да сте намазали дъното и посипали с галета, трудно ще извадите тортата цяла от тавичката.
В оригиналната рецепта присъства и спанак. Може да добавите каквито зеленчуци решите,   стига да са предварително обработени и да не са с голямо съдържание на вода. Аз предпочетох по-семпличкото, но обезателно ще пробвам и с пържени тиквички и патладжани - струва ми се много подходяща комбинация, макар и немного здравословна.

Коментари

  1. Инче,
    чудесно предложение!
    С жито не ми е идвало на ум :)
    И аз бих го опитала с други зеленчуци!
    Чудесни снимки както винаги!
    И по-малко да ви "клати", че и аз тръгвам нататък и трябва да спре!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  2. Федорска,
    и на мен адски ми се спи!!!! Дано да беше това за следващите поне 10 години и другият път по-малко;)
    Мннннного хубаво това торте;) Ама много! И снимките- как все ти се получават едни такива задушевни и ухаещи?

    Спокойни нощи и хубави дни без трясъци, гърмежи, градушки и клатушки ти желая! И на всички нас, де;)

    ОтговорИзтриване
  3. Офф, брат ми (него не си го раждала XD ) на село ми чете рецепта за боб с леща и му хареса. Като малък ме насилваше да ям филии с мас, срещу награди, а аз за награди всичко правех ^^ Това тука само срещу награда ще го излапам :)))))

    ОтговорИзтриване
  4. ПП: "Грухано жито" прасешка радост ли му викат XD

    ОтговорИзтриване
  5. Ама много интересно и звучи и е интересно на вкус най-вероятно! Страшни снимки, както винаги! Поздрави и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  6. Леле мацка ти си герой, аз днес акъла ми се е взел, немога ни да пиша, ни да чета, а ми се спи та ми се реве ... а окото не ми се затваря ... както и да е...
    Тортето е жестоко, снимките прекрасни, много хубава идея както само ти си можеш!
    Прегръдки и без трусове ... лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  7. Инче,много вкусно ухае тук по късна доба!
    Страхотни снимки отново,но с това свежо ястие как иначе!
    С ориз съм правила подобна идейка по Йоли,но с жито нищо не съм опитвала до сега,а изглежда чудесно!
    Пожелавам лека да е нощта на всички ни!

    ОтговорИзтриване
  8. veramente una bellissima idea e molto buona!

    ОтговорИзтриване
  9. Инче, и без рецепта, само снимки да ми пускаш, пак ще ми е готино! Страхотни колажи! Пожелавам на всички ни вече спокойни дни и нощи, и дано само това да било! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Чудесно предложение! Толкова е пролетно и слънчево, романтично и красиво...С голямо удоволствие бих го опитала, точно в тази обстановка, която ни показваш. Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Интересно предложение, как ли е на вкус:) Ще се пробва !

    ОтговорИзтриване
  12. Много интересна рецепта! И чудни снимки, както винаги!
    Със сигурност ще се пробва!
    Прегръдки и пожелания за хубави празнични дни :))

    ОтговорИзтриване
  13. Красиво и много вкусно ! Снимките както винаги с чудесна атмосфера !
    Допадна ми много рецептата ,Фе ....ще пробвам ,сигурна съм -ще ми хареса ! Хубава вечер ! С поздрав !

    ОтговорИзтриване
  14. Страхотна е! С приготвянето на жито малко съм скарана, но пък обичам да го ям, а тук ухае много вкусно, бих пробвала.
    Поздрави и дано не будуваме вече по такива поводи!

    ОтговорИзтриване
  15. Дани, и аз не се бях сещала да заменя брашното с жито, и може би затова, когато видях рецептата, моментално реших, че ще я приготвя тази солена торта. Вкусно се получи :)
    Дано, дано... Благодаря :)

    Мъхче, снимките ми са векове назад, сравнявайки ги с твоите, но все някога ще ти стигна, стига да не бягаш твърде бързо :))
    Благодаря ти :)

    Дръпи, ама брат ти само по четене ли разбра, че му харесва комбинацията боб-леща, или след като я и направи? :))
    Знайш каква прасешка радост ще ти дам аз зад врата :))
    Поздрави на брат ти, учи се да готвиш, че момите дирят готвещи мъжлета хаха

    Линочка, благодаря ти :) Да, вкусът е интересен и приятен.

    Евчик, ти да не си помисли, че в деня след голямото тресене съм се набутала в кухнята да готвя :)) Това торте го правих миналата седмица, но от ходене тук и там, не ми остана време да публикувам, само на снимки кара черновата, горката :) То пък после като ми се пишеше... то е видно, де :)))

    Роси, с ориз не съм опитвала. Благодаря за идеята и пожеланията :)

    Lucy, Jose Manuel, thanks :)

    Бонче, благодаря! А... само снимки - отлична идея :))

    Или, благодаря :) Тази рецепта някак ми се струва, че е най-подходяща с нещо неградско, затова и с такива снимки е придружена :)

    Траянче, вкусно е, но не мога да го опиша вкуса. Е, мога, ама това означава да започна да пиша художествени брътвежи хахах, а сега не съм яхнала тази вълна... ъъъ, метла :)
    Благодаря :)

    Ели, благодаря за милите думи :)
    Хубави празници и от мен. Чакам една буквена торта от теб :))

    Ванюшке, може и да ти хареса, нали има моцарела :)) Благодаря ти, мила :)

    Мария, житото на Крина става много бързо и е фасулско изпълнение :)
    Благодаря!
    С пожелание за слънчево настроение през празничните дни!

    ОтговорИзтриване
  16. Много свежарско предложение Инче. Снимките са супер вкусни!
    Хубав 24 май!

    ОтговорИзтриване
  17. Честит празник,Инче!
    Ястието с жито или не ,изглежда мнооого вкусно.С този загар отгоре....
    Хубав празничен ден!

    ОтговорИзтриване
  18. Ина, много интересно звучи и вкусно!
    А снимките ти са уютни и страхотни отново!

    ОтговорИзтриване
  19. Пак съм те изпуснала нещо, не ми се появяваш на старта в блога:(
    Какво уникално нещо си направила направо ми изтекоха очи ,уста и всички сетива:)
    Много хубава рецепта ,разкошотийка!
    За снимките няма какво да кажа ,защото нямам думи!
    Прегръщам те с пожелания за прекрасни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  20. Te ha quedado de lujo me encantaría probar,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  21. Много добре изглежда и сигурно е било ужасно вкусно!

    ОтговорИзтриване
  22. Федорска, прекрасна вкусотия си предложила, рецепта, снимки, всичко е супер!:-))) Обичам такъв тип манджички и снимките те карат да се облизваш.:-)))
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  23. Инче, направих я и стана чудесна !
    Сложих гъби и пресен лук, пушена моцарела и обикновена.
    Сервирах с тахини сос :)
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации