Шоколадова трюфел торта


Днес имам рожден ден :)
Това успях да спретна вчера. Украсата е нЕАм думи, но така се получава, когато човек се помота повечко, а времето лети, не чака. Не знам отвътре каква е, ще я видим довечера, но трюфелите отгоре станаха бомбастично вкусни. Как се хваля само, а? :)) Мъхче, това е лека препратка към твоите "критики" :))) Благодаря ти от все сърце за пожеланията. Признавам, че бях изненадана, отваряйки пощата си сутринта, макар че леко загатна преди време в един твой коментар, че скоро ми наближава РД-то.




Снимките ми са от категорията в кавичките, която споменах по-горе, но сутринта, след като се наконтих за работа, реших, че ще снимам тортата хахаха. Хубавото е, че този път не я обърнах на пода, щото ми се е случвало. Лошото е, че имах проблеми със светлината. Зеленото не е точно това, то и лилавото също, де. Не знам защо имам проблеми с истинските цветове, които ми изкарва фотото, предимно някои, ама карай. В случая зеленото е доста по-меко, обаче на камерата явно не й харесват по-нежните цветове, та си праЙ каквите тя си иска.

Рецептата е следната:
Много моля да не се застрелвате или да не прибягвате до други хладни оръжия, прочитайки количеството вложен шоколад :)))

(1 чаена чаша = 240 милилитра)

Продукти:
300 грама натурален шоколад
120 грама краве масло
1/3 чаена чаша какао
1 чаена чаша вода
1 и 1/2 чаени чаши захар
4 яйца
100 грама заквасена сметана
1 и 1/4 чаени чаши брашно
1 чаена лъжичка сода бикарбонат
2 чаени лъжички бакпулвер
ванилия

за белия ганаш
400 грама бял шоколад
3/4 чаена чаша течна сладкарска сметана
30 грама краве масло

за черния ганаш
300 грама натурален шоколад
1 чаена чаша течна сладкарска сметана

Приготвяне на блатовете
Кравето масло, захарта, водата, какаото се слагат в тенджерка и се оставят да заврят, като от време на време се разбърква сместа. Прибавя се натуралния шоколад и разбърква до разтопяване. Отстраняваме получената смес от котлона и оставяме да се охлади.
В купа разбиваме яйцата, добавяме сметаната, охладената шоколадова смес, набухвателите, ванилията и брашното. Аз разбих леко с миксер, за да нямам гранули. В тавичка с диаметър около 18 см, се поставя хартия за печене на дъното, намаслява се леко с олио и се изсипва 1/4 от сместа. Печем в предварително загрята фурна на 180С за около 15-20 минути, така че блатовете да бъдат леко влажни, а не прекалено сухи. Процедираме по същия начин, за получим още 3 блата, като всеки път сменяме хартията за печене. Блатовете се оставят да изстинат, но не трябва да са един върху друг, защото ще залепнат.

Докато се пекат блатовете, приготвяме двата ганаша.
На умерен котлон разтопяваме белия шоколад със сметаната и маслото, като се бърка. По същия начин се приготвя и черния ганаш. Оставят се да изстинат и се рабвиват с миксер.

Сглобяване на тортата
Приготвяме си ринг за торта. Слагаме в него един от блатовете, намазваме с белия ганаш или черния (въпрос на избор). Отгоре другия блат. Пак мажем с ганаш, но от този цвят, който не сме поставили върху първия блат. Пак блат, пак ганаш, блат. Оставяме да стегне тортата и отстраняваме ринга. Мажем тортата с един от ганашите, който сме използвали само веднъж. При мен това е черния. Украсяваме по желание. При мен с разбита сладкарска сметана.

Подозирам, че първият ми слой ганаш ще е доста малко, защото от бързане не изчаках съвсем да изстине и да го разбия, както си трябва, та част от него изтече извън ринга :)) 
Понеже ми остана малко черен ганаш, от него оформих топченца, които овалях в какао и така получих и трюфели, част от които цвъкнах върху тортата.

И отвътре
Тортата беше много вкусна. С плътни блатове и вкусен ганаш. Ако искате да бъде сочна, макар че така е перфектна, поне всички така казаха :)), може съвсем леко да сиропирате блатовете преди да ги намажете с ганаша. Както и се опасявах, първият слой ганаш бледнее спрямо останалите. Вече обясних защо.

Ползвайте хубаво какао и натурален шоколад с по-висок процент какао.



Коментари

  1. Честит рожден ден, Ина!
    Здраве, любов и благоденствие!
    И весел празник!

    ОтговорИзтриване
  2. Честит рожден ден, Ина! Много късмет и любов, всичко друго се купува:)А с теб сме на една вълна с тези торти.Прекрасна е станала! Хубав празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за пожеланията, Траянче :)
      Исках нещо стил винтидж, ама няма кой да се занимава с фондани :(
      Хубав уикенд от мен :)

      Изтриване
  3. Честит Рожден Ден!!!
    С пожелания за много здраве и безброй щастливи мигове и разбира се да ни радваш с невероятните си творения!! Весело изкарване на празника! .. и чакаме разрез на тортата :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Фънки :)
      И аз с нетърпение чакам да я разрежа довечера, да видя в какво съм контвертирала времето си :))

      Изтриване
  4. ЧРД, прекрасности само да ти се случват, да ги посрещаш със здраве много дълги години.
    А тортата е разкошна, не виждам какво й търсиш кусури :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Веси!
      Кусури намирам, щото исках да е едно, но времето казва друго :))
      Хубава вечер :)

      Изтриване
  5. Жива и здрава ! Късмет и любов !
    Весел празник !

    ОтговорИзтриване
  6. Честит Рожден Ден Ина!
    Здраве, щастие , късмет ти пожелавам от сърце!
    Тортата е трепач ,неустоим просто.
    Весело изкарване на празника!
    Прегръдки силни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Зиче :)
      Прегръщам те и те целувам, сладурке :)

      Изтриване
  7. Честит рожден ден! С най-искренни и сърдечни пожелания за днешния празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Алекс :) С теб имаме две общи неща - работа и хоби :))
      Хубава вечер от мен :)

      Изтриване
  8. Прекрасна торта за прекрасна рожденничка!
    Честит ти празник, Инче!
    Да си здрава, щастлива и много обичана!
    Прегръдка една и от мен приеми :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ау, ама само една прегръдка ли? :)) Да, права си, добре е да е само една, другите са за половинките ни и децата :)
      Благодаря, Пепи! Аз те и целувам, майсторице-кралице :)

      Изтриване
  9. Честит Рожден Ден, прекрасна рожденничке!
    Пожелавам ти да плуваш в бурно море от положителни емоции!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ил :)
      Плуването не ми е стихията, но се надявам бурното да не е чак толкова бурно, че да не се удавя :)
      Щур уикенд, шмати :))

      Изтриване
  10. Честит Рожден Ден, Инче!Желая ти всичко най-хубаво! Весел празник!
    Поздрави,Петя

    ОтговорИзтриване
  11. Честит Рожден Ден! Прегръщам те толкова силно, че ще те заболи :)!
    Много здраве ти желая от сърце и завинаги да запазиш чувството си за хумор!
    Тортата и снимките са ти перфектни,бих искала да си забия нослето в пухкавата сметана :)))) <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Усмивке, благодаря ти :)
      Ако беше малко по-наблизо щях да те хвана да ми завъртиш някоя торта, както ти умееш, докато аз си ближа раните от силната прегръдка :)
      Целувки от мен, слабост моя :P Това все едно не си го чула :)) ъъъ прочела

      Изтриване
  12. Честит Рожден Ден, Ина! Бъди здрава, щастлива и винаги толкова истинска! Тортата изглежда фантастично! Хубав и много весел празник! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани!
      С пожелание за слънчев есенен уикенд :)

      Изтриване
  13. Честит рожден ден, Инче!
    С пожелание за много щастливи мигове и много усмивки :)
    Не знам каква е била идеята ти за украса, но на мен и така много ми харесва.
    И както винаги, си направила страхотни снимки!
    Аз напоследък много си харесвам тортите, но снимките ми стават толкова ужасни, че ме е срам да ги показвам.
    Весел празник довечера и да ни покажеш каква е била тортата и отвътре ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Идеята ми кръжеше около винтидж кутия, но си остана само с кръженето :))
      Тортите ти са страхотни, не мога да си представя, че снимките са ужасни, освен ако не са размацотис яко :)) На мен ми треперят ръцете, та голяма част от щракането е пълно фиаско.
      Ще се опитам да щракна някое парче, ако не ме хване яко срам от гостите довечера :)
      Благодаря ти, Ели :)

      Изтриване
  14. Инче, да си жива и здрава! Много късмет, любов, сбъднати мечти и чудни пътешествия! Желая ти ги от сърце! Тортата е невероятна! Взимам си бонбон, да не разрязвам тортата :) и те целувам! Весел празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. E, имах си аз бонбон да не си вземе бонбон...
      Благодаря ти за пожеланията, Кате :)
      Като каза пътешествия, та се сетих, че малкият вече върви по нашите стъпки, щом като вече гледа нещо в youtube и си поръчва дестинацията. Сега врънка за Германия, но да не си помислиш, че нещо да обикаля - заплюл си е детския увеселителен парк в Леверкузен. Всяка вечер кибичи на компа и гледа как децата се забавляват. Сигурно му е много кофти само да зяпа, ама зима е, ще трае...

      Хубава вечер от мен, Кате :)

      Изтриване
  15. Честит Рожден Ден!!!Your birthday cake looks very interesting. I think is delicious:)

    ОтговорИзтриване
  16. Es preciosa la torta que te ha quedado, me encanta como se ve.

    Saludos

    ОтговорИзтриване
  17. Честит рожден ден, Ина!!!!!!! Много щастлива и обичана, много сбъднати мечти и само положителни емоции!!! Тортата е умопомрачителна!!! Взимам си и аз трюфелче и малко само си "мацвам" от пухкавата сметана ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мина, може да си вземеш и парченце :) След малко ще кача снимки от разреза на тортата. Стана много вкусна!
      Благодаря ти за пожеланията. Отдавна не съм те навестявала, че нямам вече път към теб, но ще трябва да намеря време, че запасите свършиха, а сега тепърва започват празниците.

      Поздрави на маминка :)

      Изтриване
  18. ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН, FEDORA!!! Пожелавам ти от все сърце много здраве, щастие и любов! Вълшебни мигове и много поводи за усмивки! Весел Празник и наздраве! Тортата много ми харесва в този семпъл и непринуден вид. Цветовете са нежни, а на вкус звучи фантастично. Прегръдки и целувки от мен!

    ОтговорИзтриване
  19. Честит рожден ден,Инче!Бъди здрава ,щастлива,обичана....Тортата ти е пракрасна-колкото повече шоколад,толкова по-всусна!
    Хубав празник-целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе, благодаря за пожеланията и одобрението :)
      Прегръдки :)

      Изтриване
  20. Честит рожден ден, Ина! Пожелавам ти целокупно щастие и любов, късмет и здраве и много усмивки! А тортата изглежда великолепно!

    ОтговорИзтриване
  21. Честит рожден ден, Инка! Скорпионче, а? Пожелавам ти от все сърце здраве, щастие, много усмивки и още повече любов!
    А за тортето - супер е! Колкото повече шоколад - по-добре! Усмихната и щастлива вечер (-:

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ъхъ, скорпи :)) Ама много загубено скорпи :))
      БЛагодаря ти, Ди!
      Прегръдки :)

      Изтриване
  22. Инче, тортата е страхотна :) не може торта трюфел да не е божествена :)
    И тук да те поздравя и да ти пожелая само положителни емоции и хубав празничен уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Зори!
      Да, вкусът беше много приятен :)

      Изтриване
  23. Ин, честит рожден ден! С пожелание за цветни и щастливи дни, изпълнени с незабравими емоции!
    Тортата е фантастична. Така ми допадна цветовата комбинация. Една от любимите ми е.

    ОтговорИзтриване
  24. Инче, и тук ЧРД!!!!
    Цветовете са чудесни!
    И снимките с този лъч светлина много ми харесват :)
    И нема да се гръмнем :))))
    Но количеството шоколад е изумително!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, с този лъч се борих много, защото не го исках. Като затворя прозореца, той изчезва, но пък много тъмно ставаше за снимане.
      Да, и аз мисля, че едно кило шоколад за тази малка торта си е доста, но изненадващо за мен, не беше чак толкова натръшкващо шоколадова, макар и тежичка.
      Благодаря, Дани :)
      Прегръдки и от мен :)

      Изтриване
  25. Инче, минавам и тук да ти честитя рождения ден и да се полюбувам на прекрасната торта! Бъди здрава, щастлива и обичана!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  26. Еха, днес много готини хора са рожденици! Много, много ти пожелавам великолепен празник и тортата ти е жестока! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лин, май съм пропуснала другите рожденици :))
      Благодаря ти за пожеланията :)
      Бъди здрава и обичана :)

      Изтриване
  27. Прекрасна торта!
    Нежна и много изискана.....
    А на теб честит рожден ден с пожелание за много здраве и шоколадово бъдеще!
    Не ти е много шоколада, застреляни мисля зе няма да има:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хахаха, щом цяло кило шоколад не е много за теб и щом няма застреляни, това е успокояващо, макар че аз съм смачкана от снощното пиене, днешната работа... :))

      Хубав следобед, Гоги :)

      Изтриване
  28. Отговори
    1. Хахаха, долу-горе същото като при мен, с тази разлика, че трябва да заменим готвача с женски род :)

      Изтриване
  29. Ахаааа .... Я кой имал рожден ден, е аз не съм като Мъхчето, ние по традиция и у дома често не се сещаме за РД :))) Но пък си в последните минути от деня искам от цялото си сърце да те поздравя!
    Мила Федорка да си много здрава, все такава скица неповторима, много да те обичат и да те слушкат в къщи ... че туко виж " без да искаш" си обърнала някоя торта върху нечия главица :))) ( това последното е в кръга на майтапа)
    Инче много да си щастлива и да не спираш да твориш и да снимаш и мноооого да пътуваш! Силно те прегръщам и те целувам и да си останеш все същия образ, мноооого те харесвам!
    След това обяснение в любов, мога само да добавя, че съм във възторг от тортата и в случай, че я разкажеш на пода само свиркай, аз ще дойда и ще я излапам цялата, изглежда невероятно вкусна и да ти кажа си е много красива!
    Много хубав уикенд !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Евчик, много мило ми стана от думите ти :) Любовта е взаимна, да знаеш :)))
      Споко, аз също не помня рождени дни, аз съм въобще трудна с числата, макар че математиката, висшата, не го знае това :)))
      Не пиша сега много, защото едва гледам, че днес на всичкото отгоре бях и на работа :(

      Прекръсен уикенд и на вас :)

      Изтриване
  30. Инче, Честит Рожден Ден!
    От все сърце ти желая много здраве, щастие, обич, сбъднати мечти!
    Весел празник с чудесната торта!
    Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  31. Честит рожден ден!
    Щастие и късмет!
    Тортата е страхотна,ще чакам парченце!
    поздрави и прекрасни почивни дни

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. След малко, ако не ме изгонят от компа, ще рестартирам и ще кача снимки от вътрешността на тортето.
      Благодаря, Мириам :)

      Изтриване
  32. Честит рожден ден!
    Бъди здрава,щастлива и много обичана!
    Нека вдъхновението не те напуща!
    Тортата е разкошна!

    ОтговорИзтриване
  33. Честит рожден ден! С пожелание за много креативни идеи придружени с много усмивки :)
    Запази едно парче торта :):)

    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Споко, има още, или поне така си мисля :))
      Благодаря, Марина :)
      Хубав уикенд ти желая :)

      Изтриване
  34. Ина,честит рожден ден,скъпа!
    Бъди все така весела,непринудена и усмихната!
    Всъщност защото така си те представям мислено!
    Тортата е точно мой тип украса,защото и аз обичайно повече от това не мога да докарам,но пък важното е да ви е вкусно!
    Снимките са чудесни!
    Не очаквах при теб да видя рецепта с такова количество шоколад :) .
    Много,много яка вечер пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, направо ги застрелях снощи гостите, като им казах колко шоколад има, но те всички са шокоманиаци, тъй че не се впечатлиха :))
      Благодаря ти, Роси :)

      Изтриване
  35. Инче,бъди здрава!
    Бъди щастлива!
    Бъди окрилена с нови идеи!
    Бъди обичана!
    Бъди шеметна,красива и шоколадова:)))като тази прекрасна торта!
    Много прегръдки!!!

    ОтговорИзтриване
  36. Честит рожден ден и от мен с малко закъснение! Бъди най-вече здрава и много щастлива и все така да ни поднасяш невероятни рецепти! :))) А тортата изглежда както винаги превъзходно! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  37. Парчето е перфектно!
    Голяма красота,поздравления!

    ОтговорИзтриване
  38. Честит Рожден ден,Ина!
    От сърце ти желая много здраве!Желая ти и много усмивки,късмет и безброи мечти които да осъществиш!

    ОтговорИзтриване
  39. Честит Рожден Ден, макар и на патерици! Желая ти всичко най- прекрасно и да ти се случват такива неща, че някой ден, когато се обърнеш назад, да си съхранила само хубави спомени и емоции!
    Тортата е жестока!
    Прегръдки,
    Руми

    ОтговорИзтриване
  40. И от мен ЧРД на патерици!Но не мога да пропусна такава красива торта и толкова сполучливи снимки!Напротив,цветовете изглеждат добре и съчетанието от лилаво и зелено е много добро,а трюфелите-уникален завършек на това шоколадово творение!
    Бъди жива и здрава и много щастлива!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  41. Честит Празник мило момиче!
    Стара бабичка да станеш и внуците до Банкя да водиш на разходка!
    Чудесна торта!
    Прегръщам те и те целувам*)

    ОтговорИзтриване
  42. Absolutely divine cake!!! And fantastic pictures, as always you do...

    ОтговорИзтриване
  43. Честит Рожден Ден, Инче!
    Здраве, късмет и любов винаги да има!
    Тортето изглежда супер вкусно!
    Весел празник!

    ОтговорИзтриване
  44. Честито, Ина!Невероятни снимки и шикозна торта, уж непритенциозна :Р
    С пожелание за много красиви моменти, все така слънчева и чаровна! :*

    ОтговорИзтриване
  45. Федорска,
    аз не е като да не честитих, но пък ако не мина оттуик, все едно да пропусна тази уникална торта. А това, че е бъкана с шоколад, само ме кара да мечтая за нея!!!
    И да ти кажа външния и вид е жесток!!!!!
    Хайде пак прегръдки!!!! И се надявам да си изкарала превъзходно!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ха така, Мъхче, първа и последна ми честити :)))
      Благодаря ти отново, фръцло :))

      Изтриване
  46. О, някой тук е имал рожден ден?! Нека да му е честит! С пожелания за много здраве и творческо вдъхновение в кухнята.

    ОтговорИзтриване
  47. Страхотна торта, Федора, голяма и толкова шоколадова! Абсолютна бомба!
    Само за моите момчета е - точно такива ме карат да им правя, с по килограм шоколад :) А после сами си я изяждат, защото който и да почерпя, казва "Малко парченце, моля!" и едва стига до края :) Ама пък си е вкусно, де! Убедена съм за вкуса на твоята и ако може, едно тъъънко парченце, моля! :)
    Поздрави и прекрасен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  48. Опс! Изпуснах поздрав да отправя - малко закъснял, но от сърце, мила :)
    Много здраве ти желая, нестихващ ентусиазъм за все такива и по-добри творения в кухнята, топла и нестихваща любов, която да те държи на висота и много, много сбъднати мечти и желания!
    Честит рожден ден, Ина!

    ОтговорИзтриване
  49. Ех, всички рождени дни съм пропуснала значи:) Че и своя си... хехехе
    Честит рожден ден на патерици, мила! Пожелавам ти здраве, много щастие, много късмет в живота и сбъдване на поне 5-6 твои съкровени желания! :) Много щастлив и усмихнат живот и много приятни емоции да изживееш!:)

    ОтговорИзтриване
  50. И аз съм доста закъсняла, но все пак Честит Рожден ден!Най-искрени пожелания за здраве и несекващи кулинарни вдъхновения, с които да радваш нас и любимите ти хора!Поздравления за тортата, прекрасна е, много шоколадова и много нежна!

    ОтговорИзтриване
  51. С безкрайно закъснение, но с безкрайно топли чувства :
    Ина, бъди здрава, успяваща и много, много щастлива!
    Великолепна торта, представена по уникален начин - звучи и изглежда божествено!
    Адмирации отново,
    сърдечни поздрави и голяма прегръдка за теб, Диана

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации