Царевични питки без мая


Напоследък много се шуми около това, че маята била много вредна, истинско лепило. Хм, то и едно време говореха така за кравето масло и възхваляваха маргарина, но ето, че сме свидетели на обрат. Много не им се връзвам на приказките, още повече, че според мен содата хич не е безобидна. Не ми се отплесва сега на тема здравословно хранене, тъй като фанатиците на тази тема са ми меко казано извън моята кръвна група. От време на време правя питки със сода на тиган, много ми харесват, както и класическата содена питка, за сладкишите с набухватели от тази група няма да говоря, то е ясно.
Тези питки са приятни, ако харесвате содени питки, тези ще ви допаднат. В комбинация с песто са чудесни и засищащи! :) 




Продукти за 8 питки:
180 грама пшеничено брашно
60 грама царевично брашно
1 чаена лъжичка бакпулвер
1/4 чаена лъжичка сода бикарбонат
1 чаена лъжичка сол
1 чаена лъжичка захар
1 яйце
120 грама кисело мляко
5 супени лъжици зехтин
листа от прясна мащерка от 7-8 стръка

зехтин за намазване на питките


В купа смесваме брашната, солта, захарта и набухвателите, разбъркваме. Към сместа прибавяме яйцето, киселото мляко и зехтина и замесваме меко, но нелепнещо тесто. Не месим много!!! Покриваме тестото с кърпа и го оставяме за 20 минути.
Загряваме фурната на 200С.

Разделяме тестото на 8 части и всяка оформяме като топки. Поставяме топките върху тава, покрита с хартия за печене на разстояние една от друга. Правим разрези под формата на кръст върху всяка топка. Мажем питките със зехтин и ги печем за около 12-15 минути или до зачервяване на питките. Изваждаме ги от фурната и отново леко ги намасляваме със зехтин. Покриваме с кърпа за 5-10 минути.

Коментари

  1. Ох, че вкусотия... Умирам си за тестени вкусотии, Инче, а при теб изобилстват. ;)
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  2. Аз имам мнение за маята, но няма да я споделям ;)
    Трябва да ги опитам, защото обичам аромата на царевично брашно,
    но не винаги попадам на качествено!
    Изглеждат чудесно, намазани с масло :)

    ОтговорИзтриване
  3. Тези питки са едни разкошотии! Като излязат от фурната топли-топли, и докато помисли човек колко са вредни или полезни, те вече свършили :) Така привличат намазани с това песто, ммммм!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Много ми допадат тези питки, Инче! Досега не съм правила царевични питки и както винаги твоите снимки ме съблазняват да опитам :) Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  5. Мнооого са хубави. Децата ги обожават. Рецептата е страхотна!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации