Сладкиш Баранек


  • При използване на рецепта от този блог, цитирайте източника FEDORCKA.BLOGSPOT.COM С ЛИНК КЪМ РЕЦЕПТАТА! В ПРОТИВЕН СЛУЧАЙ, НАРУШАВАТЕ АВТОРСКИТЕ ПРАВА! СЪЩОТО ВАЖИ И ЗА СНИМКОВИЯ МАТЕРИАЛ!
Този десерт е от серията елементарни, но много, много вкусни! Това лято гостувах на едни чехи, живеещи в Австрия, та там хапнах подобен сладкиш. Домакините не можаха да ми кажат рецептата, защото сладкишът е правен от тяхна позната, а аз не съм от нахалните да ги принуждавам да звънят на сладкарката, за да ми даде рецептата, затова импровизирах и долу-горе получих това, което хапнах. Звучи нескромно, но моят резултат е по-добър от чешкия :))) Знам, че има хора, които не обичат канела, но аз пък я обожавам. Може да пропуснете сметановия слой, но с него сладкишът добива завършен вид, повярвайте! Та тази ми импровизация я кръстих на семейството чехи, затова се казва Баранек :)


Продукти:
1 яйце
140 грама захар
80 грама смлени орехови ядки
180 милилитра прясно мляко
100 милилитра слънчогледово олио
1/2 чаена чаша настъргани моркови (около един немного голям морков)
120 грама брашно
1 супена лъжица тъмно какао
1 чаена лъжичка канаела на прах
1 пакетче бакпулвер

сметанов слой
150милилитра животинска сладкарска сметана
150 грама маскарпоне

4 супени лъжици пудра захар
ванилия
3 щипки канела на прах

за поръсване 
канела на прах


Смесваме всички продукти в купа и разбъркваме. Изсипваме в тава с диаметър 20 сантиметра, чието дъно е покрито с хартия за печене. Хартията и стените на формата сме намазали с олио. Печем в предварително загрята фурна на 180С за 30 минути.
Готовия блат изваждаме от фурната и го оставяме да се охлади във формата за около 15 минути, след което го изваждаме и пренасяме внимателно върхурешетка, за да се охлади напълно.

В купа разбиваме сметаната и пудрата захар. Когато сместа започне да се сгъстява, добавяме маскарпонето с ванилията и канелата. Доразбиваме. Поставяме сместа върху изстиналия блат. Може да шприцовате, но може просто така като при мен. Отгоре поръсете малко с канела и охладете в хладилник за около час, но и веднага може да си го хапнете, просто сметановия слой ще е по-мек.

Коментари

Публикуване на коментар

Популярни публикации