Шоколадов сладкиш с тиквички

  

И преди съм правила сладкиши с тиквички, но все нещо не ми допадаше. Е, този вариант, в който нямаме прекалено много брашно, след серия от експерименти от моя страна, беше многократно одобрен от хората покрай мен.

Повече от лесен е за приготвяне - никакви миксери, а просто леко разбъркване! Накрая имаме сочен и вкусен десерт!

1 чаена чаша е с вместимост 240 милилитра

Продукти:
тава с размери 26х20 сантиметра
3 малки яйца
3/4 чаена чаша кисело мляко
1/3 чаена чаша слънчогледово олио
1 чаена чаша захар
1 чаена чаша + 2 супени лъжици брашно
1/2 чаена чаша какао на прах, по възможност тъмно
1 чаена лъжичка канела
1 чаена лъжичка бакпулвер
1 чаена лъжичка сода бикарбонат
1 чаена лъжичка сол
ванилия
3 чаени чаши настъргани тиквички, аз ползах цукини (зелени тиквички), но съм го правила и с обикновени тиквички - просто трябва да са млади, а не стари

Ганаш
300 милилитра готварска сметана, може да ползвате и сладкарска, но първата е по-евтина, а и не ни е нужна, за да я разбиваме, затова готварската върши чудесна работа в случая
250 грама шоколад Милка екстра какао
100 грама шоколад Lindt 70%


Първо приготвяме ганаша.
В тенджерка загряваме сметаната, след което я отстраняваме от огъня. Прибавяме шоколадите, начупени на парченца и разбъркваме до разтопяването им.

Приготвяне на блата
В една купа смесваме сухите съставки, а в друга течните. Прибавяме течните към сухите. Леко разбъркваме, но само колкото сместа да се смеси, не трябва да става хомогенна. Прибавяме настърганите тиквички. Разбъркваме леко.  В тава, покрита с хартия за печене, така че двата й края да излизат извън тавата, изсипваме сместа. Целта на двата края да излизат е да извадим по-късно сладкиша по-лесно, съответно да го нарежем по-добре. Заравняваме сместа. Печем в предварително загрята фурна на 180С за около 30-35 минути - проверете с клечка.  Оставяме да се охлади леко готовия сладкиш, след което го заливаме с ганаша. Охлаждаме напълно. Прибираме в хладилник за една нощ, след което го изваждаме от тавата с помощта на стърчащите парчета хартия за печене и нарязваме на желаните по форма и размер парчета. Може да направите сладкиша и в кръгла форма. 
Режете сладкиша след като го извадите от хладилника с намокрен с гореща вода нож, но не го подсушавайте, просто леко изтръскайте водата от ножа.


Коментари

  1. Изглежда чудесно! Тъкмо се чудя вече какво да ги правя тези тиквички! Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  2. Ехааа, голяма красота! И аз съм правила сладкиш с тиквички, но снимките ми бледнеят! Поздравления, Ине! Усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. ! Винаги съм се чудела на перфектните ти разрези! Как постигаш такова съвършенство?! Неустоими са тези шоколадови прелести. Поздрави, Инче!

    ОтговорИзтриване
  4. Отново изкушаваш, ще се прави, няма начин!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации